.

"ANTARA BLOG TERBAIK DI NATIONAL EDUCATIONAL BLOGGING SUMMIT 2011"


MORE THAN 3 MILLION HITS !

Statistik

SPSS - STATISTIK PENYELIDIKAN SECARA SANTAI

Pertanyaan: zahinothman@gmail.com



-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sila joint dan sign-in. Anda FOLLOWER kehormat drotspss...

Saya klik Follow dan BANGGA menjadi follower drotspss...

Saturday, February 5, 2011

Tajuk 68: Tips membina KERANGKA KONSEPTUAL (Bhg 2)

Phew.... dari bahagian satu anda telah faham asas membina kerangka konseptual. Berikut adalah gambaran grafik kerangka tersebut dalam bentuk imej kerana saya gagal copy and paste dari fail document yang saya buat. Nampaknya inilah kelemahan blog.... tak boleh lukis graf, jadual dll. Nasib baik ada camera hp, kenalah saya capture... akhirnya inilah contoh kerangka konseptual.


Contoh kerangka konseptual / teoritikal




Selepas membina kerangka ini, anda akan lebih jelas hala tuju kajian anda. Paling PENTING anda sudah ada teori dan konstruk jika anda ingin membina soalselidik.


Gud luck!


Pic ini saya ambil di Chelsea. London.... bestnya keta ni!
Kegembiraan anak2 meredakan kepenatan.....





2 comments:

  1. OT nampak muda lagi.... kami sudent matrix UPM batch 88/90 pun dah menjaungkau 4+..... ni baru berpeluang buat master...terjumpa lak blog ni...best... teruskan OT...

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum Dr, saya pelajar phd. dah masuk sem. ke2 dah, saya memang terkial2 nk buat kerangka konseptual... alhamdulillah blog Dr ni sedikit sebanyak memberi gambaran kenapa perlu kerangka konseptual dan mcm mana nk bina. Terima kasih byk Dr atas perkongsian ilmu yg sgt bermanfaat.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...