.

"ANTARA BLOG TERBAIK DI NATIONAL EDUCATIONAL BLOGGING SUMMIT 2011"


MORE THAN 3 MILLION HITS !

Statistik

SPSS - STATISTIK PENYELIDIKAN SECARA SANTAI

Pertanyaan: zahinothman@gmail.com



-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sila joint dan sign-in. Anda FOLLOWER kehormat drotspss...

Saya klik Follow dan BANGGA menjadi follower drotspss...

Friday, September 6, 2019

Tajuk 1729 : Kenapa calon DBA / EdD sesuai utk study case ...



1. DBA / EdD adalah professional doctorate, bermakna kajian berkaitan dgn profession yang diceburi dalam industri masing2, dan utk menyelesaikan masalah yang authentic dan realistic.


2. Kajian dalam profession social science DBA / EdD lebih mendambakan kebolehan menjalankan kajian case study, bagi memahami fenomena yang berlaku secara lebih mendalam dalam industri masing2. Ini adalah aspek practical yang perlu dikuasai utk menyumbang secara direct kepada professionalism mereka.


3. Maka, persoalan generalisasi bukan keutamaan dalam kajian DBA / EdD. Biarlah kajian hipotetikal dijalankan oleh calon PhD. Buatlah generalisasi semahunya walaupun generalisasi tersebut hanya wujud dalam tesis sahaja ! Tak lebih dari itu.


4. Individu yang memperlekeh malah menghalang calon DBA / EdD buat study case misalnya, atas alasan tak boleh generalisasi memanglah individu yang tak tahu fungsi professional doctorate. Baik ontok-ontok yo.


OT

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...