.

"ANTARA BLOG TERBAIK DI NATIONAL EDUCATIONAL BLOGGING SUMMIT 2011"


MORE THAN 3 MILLION HITS !

Statistik

SPSS - STATISTIK PENYELIDIKAN SECARA SANTAI

Pertanyaan: zahinothman@gmail.com



-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sila joint dan sign-in. Anda FOLLOWER kehormat drotspss...

Saya klik Follow dan BANGGA menjadi follower drotspss...

Friday, September 6, 2019

Tajuk 1661 : Apa sumbangan kata-kata aku?



1. Dulu kata-kata dan tulisan aku sekadar dilihat disisi mata sahaja. Definisi plagiat yang selama ini hanya tertumpu kepada salahlaku PG, menyalin atau menulis idea orang lain tanpa proper citation.

2. Now menamakan diri sendiri atau sesiapa dalam hasil kerja orang lain, termasuklah PG, yang aku tulis sebagai boncengan gratis (free rider) selama ini sedang yang berkenaan tiada sumbangan juga dianggap plagiat.

3. Maka PG sayugia menyedari hal ini, jgn sampai hasil kerja anda mudah di plagiat atas dasar 'menjaga hubungan baik'.
4. Mengikut literature yang aku baca... sumbangan hanyalah dalam bentuk intelektual. Kalau sumbangan kewangan, geran, bantuan alat, dll letakkan dalam bahagian "Acknowledgement', bukan sebagai sebagai AUTHOR !


Faham kan?


OT




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...