.

"ANTARA BLOG TERBAIK DI NATIONAL EDUCATIONAL BLOGGING SUMMIT 2011"


MORE THAN 3 MILLION HITS !

Statistik

SPSS - STATISTIK PENYELIDIKAN SECARA SANTAI

Pertanyaan: zahinothman@gmail.com



-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sila joint dan sign-in. Anda FOLLOWER kehormat drotspss...

Saya klik Follow dan BANGGA menjadi follower drotspss...

Wednesday, May 15, 2019

Tajuk 1032 : Kemalangan di Bukit Tinggi Johor.


Cikgu itu dan aku...

Salam takziah buat tiga keluarga yang kehilangan anak tersayang dalam kemalangan semalam, ketika pulang bersama seorang guru dari satu pertandingan. Hanya ketabahan sahaja yang meredakan kehilangan insan tersayang. Aku juga kehilangan seorang putera, yang jasadnya bersemadi nun jauh di negara orang.


Ekoran kejadian tersebut, YB Menteri, terus mengarahkan semakan SOP yang melibatkan hal-hal sebegini, supaya kebajikan guru dan keselamatan murid tidak dipandang ringan lagi. Cukuplah.

Izinkan aku mencoret tentang guru itu, yang pernah menjadi murid / supervisee aku peringkat sarjana. Aku juga pernah memaparkan dalam status aku yang lalu, kisah beliau yang gigih mengulangi kajian beliau hanya kerana panel tidak bersetuju dengan bilangan sampel.

Walaupun aku tidak bersetuju namun beliau mengambil sikap akur lalu mengulangi kajian tersebut semula yang berakhir dgn dapatan yang sama sahaja dengan kajian asal, sedang kawan2 beliau semuanya sudah bergraduat. Sejak itu aku terus bertekad utk memastikan PG faham kedudukan dan isu yang mereka hadapi, bukan terlalu pasrah.. utk menjaga hati..

Moga insiden kemalangan yang berlaku membawa kesedaran dan kebaikkan kepada semua pihak. Syabaz kepada YB Menteri yang terus bertindak dan pastikan ia membuahkan sesuatu.


OT

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...