.

"ANTARA BLOG TERBAIK DI NATIONAL EDUCATIONAL BLOGGING SUMMIT 2011"


MORE THAN 3 MILLION HITS !

Statistik

SPSS - STATISTIK PENYELIDIKAN SECARA SANTAI

Pertanyaan: zahinothman@gmail.com



-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sila joint dan sign-in. Anda FOLLOWER kehormat drotspss...

Saya klik Follow dan BANGGA menjadi follower drotspss...

Friday, May 17, 2019

Tajuk 1392 : PASKAL - Tertumpah jua air mataku


Aku dan ank bujang ku menonton PASKAL. Aku mmg skeptikal dgn filem 'Made in Msia' tapi itu shj filem P13 yg ada.

1. Cerita ini mulanya kelihatan spt dokumentari satu operasi menyelamatkn kapal dari lanun Somalia (peristiwa benar suatu ketika dulu).. adegan ini mula menarik perhatian aku..
2. Plot dramatik bermula bila 'hero' balik kg selepas satu operasi dan blaku polemik dgn ibunya (weird skit perangai ibu ini mungkin kerana kematian suami juga perajurit)
3. Jln cerita dan plot yg awalnya terasa biasa sahaja
Kehebatan filem ini bermula dgn...
4. Cinematography yg pada aku 'perfect' sehingga pergerakan pantas dan pertempuran mula dpt dihayati dan kelihatan realistik..
5. Aku mula fokus dan skeptikal aku mula hilang dgn plot yg tidak meleret2
6. Angle yg menarik dlm filem ini dari darat... udara... laut hingga submarine
7. Peralatan yg digunakn persis aku melihat filem hollywood ... dgn PASKAL yg cekap
8. Aku mula rasa 'wow' menonton filem 'Made in Msia'
9. Anggota bbadan sasa tiba2 mberikan aku motivasi utk terus mengekalkn kecerdasan aku...
10. Babak kematian dan kata2 ibu serta anak yg kematian ayah.. serta isteri kematian suami wpun satu yg lazim dlm filem namun bila dipaparkan dlm PASKAL telah menyentuh hati ku... dan tertumpahlah air mata ini tanpa dapat ditahan-tahan lagi..


Klu anda dan keluarga ingin menonton filem Msia.. sy sekadar mberi pendapat peribadi... ini filem yg boleh mbawa sesuatu yg boleh dihargai..

Syabazz semua pihak yg terlibat dgn filem PASKAL

OT




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...