.

"ANTARA BLOG TERBAIK DI NATIONAL EDUCATIONAL BLOGGING SUMMIT 2011"


MORE THAN 3 MILLION HITS !

Statistik

SPSS - STATISTIK PENYELIDIKAN SECARA SANTAI

Pertanyaan: zahinothman@gmail.com



-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sila joint dan sign-in. Anda FOLLOWER kehormat drotspss...

Saya klik Follow dan BANGGA menjadi follower drotspss...

Friday, May 17, 2019

Tajuk 1427 : Status ini khas utk wanita (lelaki boleh curi2 baca) !


Aku memilih yang 'manis' dan 'sweet' ..

Sering aku terbaca wanita mengomel dalam FB... sambil menulis 'lelaki hanya pandang yang cantik sahaja'.


Benarkah begitu?

1. Cantik adalah subjektif. Ada yang beli berbagai jenis kereta wpun mengikut kemampuan dan memilih pelbagai warna kerana masing2 tetap melihat aspek kecantikkan secara yang berbeza. Ada yang suka hitam dan ada yang suka merah.

2. Begitu juga wanita pada mata lelaki. Wpun secara umum, ada wanita kelihatan cantik berbanding yang lain, tetapi Allah janjikan manusia ini berpasangan, bermakna sesiapapun ada insya Allah pasangan masing2, regardless cantik spt yang dibebelkan oleh wanita.

3. Cantik bukan jaminan bahagia. Kalau permata yang cantik, ia menjamin harga tinggi yang kekal, lagi lama lagi berharga. Kecantikan wanita belum lagi menjamin kebahagiaan yang kekal. Ia mungkin hanya satu bonus sahaja ... 'nasib baik muka kau cantik' !

4. Kalau wanita ada yang cantik dan kurang cantik, begitu juga lelaki. Malah ramai lelaki so-so memiliki wanita cantik dan sebaliknya. Mereka bahagia. Ada pasangan yang meletop kerana dua2 cantik dan dan hensem... tetapi tidak kemana pun.

5. Kalau lelaki suka melihat wanita cantik, maka yang cantik tu adalah wanita. Maka berusahalah kelihatan 'cantik' .... bukan seksi atau menggoda atau tergedik2.

6. Kemas, bersih, senyum, pandai, sopan, menutup aurat, pandai mengaji, ada asas agama, intelektual, boleh berbahasa Inggeris, Arab, France dll adalah antara ciri2 CANTIK kepada kebanyakkan lelaki. Jagalah penampilan.. jaga juga 'figurative'' atau 'body shape' ... supaya sesuai dan 'sedap-sedap' mata memandang, sebab lelaki tak pun memilih 36-24-36 yang hanya ideal bagi seorang wanita, sedang dia sendiri pun mampu nak tunjukkan sixpack !

7. RIngkasnya, bersederhana adalah perkataan yang sesuai.. utk mewakili kecantikan seorang wanita.

8. Kalau tanya aku.... aku suka yang 'manis' ... sweet gitu... tanpa perlu make up tebal. Aku tak berapa kisah wanita cantik tetapi aku 'selesa' dgn wanita yang 'sweet'. Sweet tu aku jer yang tahu... sukar plak nak tafsir sbb ia soal 'pandangan hati'...

9. Lelaki tak suka wanita membebel sebab akan hilang 'cantik' jika suka sangat membebel... (sebab tu dikatakan macam mak nenek). Kalau sekali sekala membebel barulah 'sweet'... ha ha ha... Kalau nak marahpun... cakap baik-baik.. cool... hati lelaki tetap akan cair....

I love you my sweetheart..

OT


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...