.

"ANTARA BLOG TERBAIK DI NATIONAL EDUCATIONAL BLOGGING SUMMIT 2011"


MORE THAN 3 MILLION HITS !

Statistik

SPSS - STATISTIK PENYELIDIKAN SECARA SANTAI

Pertanyaan: zahinothman@gmail.com



-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sila joint dan sign-in. Anda FOLLOWER kehormat drotspss...

Saya klik Follow dan BANGGA menjadi follower drotspss...

Friday, May 17, 2019

Tajuk 1367 : Personal Coaching...


1. Ada yg tanya seseorang yg datang jumpa saya (forwarded massage kpd saya - foto). Sy TIDAK PERNAH kenakn apa2 bayaran kpd sesiapa wpun ramai yg dah bjumpa saya samada 30 minit.. atau 2 jam malah ada yg mengulangi pertemuan berkali-kali.. baik di UPM ataupun di mana2 lokasi. Jika sy sibuk.. xfree... sy minta datang diwaktu yg lain.
2. Sy tidak fikir wajar jika ada yg mengenakn byrn 'personal coaching' apatah lagi mcecah ribuan RM nilainya... tambahan jika setiap pertemuan diadakn pula waktu pejabat.. ceh.. scholar apakah itu ?
3. Wpun ada permintaan dari individu atas bbagai sebab utk personal coaching, seorang scholar tidak akn ambil kesempatan tetapi cuba mbantu selagi mampu. Tentunya lebih tidak wajar jika ada yg mengiklankn pula perkhidmatan tersebut. .. tak kisahlah jika ia diadakn luar waktu pejabat.. kerana waktu bekerja scholar bukan sgt ttakluk kpd waktu pejabat. Sama halnya bila scholar berada 5 hari diluar negara.. dia dibiayai 24 jam x 5 hari... wpun hanya bentang paper 20 minit ..
4. Jika ada keperluanpun dari individu... mintalah mereka menghadiri bengkel2 bkaitan.. atau berikan sahaja panduan dgn niat mbantu mereka..
5. Saya percaya .. tiada personal coaching juga ditawarkn di obersi selain workshop tertentu... yg dianjurkan oleh uni dgn bayaran mengikut kelayakkan pensyarah... bukan personal coaching.. Personal coaching hanya dijalankn oleh mereka tidak lagi menjadi pensyarah di mana-mana university...


WaAllahualam....

OT


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...