.

"ANTARA BLOG TERBAIK DI NATIONAL EDUCATIONAL BLOGGING SUMMIT 2011"


MORE THAN 3 MILLION HITS !

Statistik

SPSS - STATISTIK PENYELIDIKAN SECARA SANTAI

Pertanyaan: zahinothman@gmail.com



-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sila joint dan sign-in. Anda FOLLOWER kehormat drotspss...

Saya klik Follow dan BANGGA menjadi follower drotspss...

Wednesday, May 15, 2019

Tajuk 1027 : Dialog infinity antara dua sahabat...


Jgn baca kalau anda jenis tak sabar...

A: Mana gap kajian ko ?
B: Aku dah tulis dalam pernyataan masalah
A: Aku tak tanya pernyataan masalah tapi 'where is your research gap?' dalam pernyataan masalah tersebut.
B: Maaf bro, aku tak faham, sebab kajian ini cuba menyelesaikan masalah XYZ spt yang tercatat dalam pernyataan masalah
A: Ialah... tapi mana gapnya?
B: Aku masih tak faham...
A: OKlah... kenapa ko buat kajian ini?
B: Untuk membina instrumen baru bagi mengukur XYZ, satu fenomena baru
A: Aku tahulah... tapi mana gapnya?
B: Gap apa lagi bro?
A: Kalau tak ada gap, itu bukan kajian PhD?
B: Sapa cakap ? Bagilah tahu apa maksud gap tu?
A: Iskhhh.... gap tu apa yang tak dibuat dalam kajian lepas.
B: Instrument ini aku yang developed, memang tak ada yang developed sebelum ini.
A: Jadi apa gap yang ko isi?
B: Aku tak isi gap, aku developed instrument dgn Rasch analysis...
A: Mana boleh tak isi gap?
B: Aku buat kajian utk selesaikan masalah ketiadaan alat mengukur XYZ bukan nak isi gap
A: Mana boleh, ko mesti jelaskan gap jugak
B: Adoii.... gap amende lagi ni?
A: Kalau tak ada gap, itu bukan kajian. Kajian ko klu tak ada gap akan ada masalah masa ko VIVA nanti..
B: Woit... aku dah publised 2 artikel dalam Scopus dan memang 2 gold medal utk kajian ini, dah ada 1 chapter of book... takkan ada masalah.
A: Adoi.. aku ke yang bermasalah?


OT

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...