.

"ANTARA BLOG TERBAIK DI NATIONAL EDUCATIONAL BLOGGING SUMMIT 2011"


MORE THAN A MILLION HITS !

Statistik

SPSS - STATISTIK PENYELIDIKAN SECARA SANTAI

Pertanyaan: zahinothman@gmail.com



-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sila joint dan sign-in. Anda FOLLOWER kehormat drotspss...

Saya klik Follow dan BANGGA menjadi follower drotspss...

Thursday, May 16, 2019

Tajuk 1337 : PTPTN


Aku baca jugak... PTPTN sebab aku ada anak2 yang di'PTPTN'kan. Kecoh pasal nak bayar berapa... dengar2nya RM40 bagi yang bergaji RM2000. Kalau pakai hp.. 2 kali top-up abislah duit tu. Sanggup ke tak top-up hp? Hari ni YB Dr Maszlee kata nak bincang lagi.. sebab ada yang kecoh2 tanpa alasan yang plausible.

Kecoh tu kepada yang tak nak bayar. Kepada yang sedang membayar dan tak kecoh2... bagi je lagi insentif. Camner btk insentif tu aku tak tahulah.. tapi apa bentukpun asalkan insentif.. sure mereka yang setia membayar tak kecoh... insentif sebagai penghargaan kerana setia terus membayar 'hutang kepada kerajaan'.


Yang dah abis bayar tu dah tak boleh buat apa... tetapi tentu melegakan...dan terima kasih kerana kejujuran anda membayar hutang PTPTN dapat memudahkan orang lain. Anda memang hebat. Tu jer..

OT

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...