.

"ANTARA BLOG TERBAIK DI NATIONAL EDUCATIONAL BLOGGING SUMMIT 2011"


MORE THAN 3 MILLION HITS !

Statistik

SPSS - STATISTIK PENYELIDIKAN SECARA SANTAI

Pertanyaan: zahinothman@gmail.com



-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sila joint dan sign-in. Anda FOLLOWER kehormat drotspss...

Saya klik Follow dan BANGGA menjadi follower drotspss...

Friday, September 6, 2019

Tajuk 1728 : Adoi.. study case lagi... geram plak aku..



Bertemu dgn PG.. yang sedang mencari tajuk sesuai, katanya. Bila aku teliti apa yang dia nak buat, boleh juga lakukan kajian 'study case', cadangan aku.


Bila abis je aku sebut study case .. cepat2 dia menjawab sampai terkejut manja aku ...


'Tak boleh, saya tak dibenarkan buat study case sebab tak boleh generalise kepada syarikat lain dalam dan luar negara'


Wpun terkejut manja, aaik geram lah pulak aku... bukan kepada PG tu, tapi kepada jawapan yang diberi. Aku tahu.. itu lah yang mereka dimaklumkan, sebut study case jer semua kata tak boleh utk PhD... tak boleh generalised... macamlah kajian PhD tu semua utk generalization


Akupun tanpa berlengah lagi... bukak lah Proquest melalui library UPM.. dalam skop economy, management, public policy dan marketing (bidang PG tersebut) .. dari 2010-2019... terpacullah 43879 tesis / dissertation tahap PhD yang ada tajuk 'study case'. Abis sapalah pulak kata 'study case' tak boleh buat PhD, ajaran sapa lah tu?


Oleh kerana dia masih trauma dgn tajuk yang ada 'study case' maka akhirnya aku dicadangkan satu tajuk yang lain - tanpa study case ! Barulah dia lega....


OT







No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...