.

"ANTARA BLOG TERBAIK DI NATIONAL EDUCATIONAL BLOGGING SUMMIT 2011"


MORE THAN A MILLION HITS !

Statistik

SPSS - STATISTIK PENYELIDIKAN SECARA SANTAI

Pertanyaan: zahinothman@gmail.com



-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sila joint dan sign-in. Anda FOLLOWER kehormat drotspss...

Saya klik Follow dan BANGGA menjadi follower drotspss...

Friday, September 6, 2019

Tajuk 1724 : Alasan kenapa kena baca 300 artikel...



Ada PG diminta baca dulu 300 artikel utk 'kuasa' topik yang nak dikaji. Kenapa 300 bukan 298 atau 499?


1. Senang nak sebut... baca 300 artikel !
2. Suruh baca 100 tu dah biasa, so sebut 300 baru ada pembaharuan
3. Kalau 100 tu macam larat je PG nak baca, kalau 300 barulah terduduk... barulah ada unsur2 PhD
4. Maqam mesti tinggi. 300 tu maqam makin tinggilah dari kalau baca 100 je
5. Sebut je 300 sebab ada je yang sebut 500, malah 1000 pun ada, apalak sangat 300 tu..
6. Bukan yang suruh tu kena baca, jadi sebut jelah apa2 pun tak kisah asalkan banyak.. lagi banyak lagi solid !
7. SLR bmula dgn 1000 pun berakhir dgn analisis dlm 30 artikel.. tapi itu SLR lah
8. Klu baca 100 lom tentu faham.. 300 tu cerah skit nak faham
9. Ala Mendeley ada... mujur tak suruh baca 3000
10. Itulah asalnya 300. Agaknya lah..


OT

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...