.

"ANTARA BLOG TERBAIK DI NATIONAL EDUCATIONAL BLOGGING SUMMIT 2011"


MORE THAN 3 MILLION HITS !

Statistik

SPSS - STATISTIK PENYELIDIKAN SECARA SANTAI

Pertanyaan: zahinothman@gmail.com



-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sila joint dan sign-in. Anda FOLLOWER kehormat drotspss...

Saya klik Follow dan BANGGA menjadi follower drotspss...

Friday, September 6, 2019

Tajuk 1710 : PG perlukan 'tactical' bukan motivation..



Analogi:

Jika anda masuk hutan, hanya dengan suruhan2 umum spt jalan berkumpulan, elakkan binatang buas... maka bila anda terpisah dari kumpulan atau bertembung dgn binatang buas, apa kah taktik yang anda perlu lakukan dan rasional disebalik taktik tersebut?


Memang boleh buat taktik sendiri, fikir-fikir sendiri, dibimbangi akan lebih memudaratka diri. Dgn kemahiran taktikal ini, anda akan lebih yakin dan bermotivasi untuk memasuk lurah, gunung, belantara dimana jua...


Dunia PG:

Ini berlaku dalam dunia PG. Mereka diminta membaca 300 artikel tanpa disertakn dengan taktikal mencari, membaca serta mendapatkan artikel dan apakah rasional disebalik semua itu. Ini membawa kepada teraba-raba sehingga sebahagian besar PG membuang banyak masa berharga dgn membaca bercelaru antara faham dan keliru, dan wang ringgit yang tersimpan lama, lalu mengikis motivasi yang ada.


Malah lebih baik jika tidak mengakal-akalkan mereka dgn menyuruh membaca 300 artikel, kerana boleh sahaja mereka melakukannya sendiri membaca secara perlahan2 dan kesannya tidak lah menyakitkan lalu momentum motivasi sedikit sebanyak dapat dikekalkan.


OT

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...