.

"ANTARA BLOG TERBAIK DI NATIONAL EDUCATIONAL BLOGGING SUMMIT 2011"


MORE THAN 3 MILLION HITS !

Statistik

SPSS - STATISTIK PENYELIDIKAN SECARA SANTAI

Pertanyaan: zahinothman@gmail.com



-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sila joint dan sign-in. Anda FOLLOWER kehormat drotspss...

Saya klik Follow dan BANGGA menjadi follower drotspss...

Friday, September 6, 2019

Tajuk 1682 : Kenapa perlu kecil hati?


1. Setahun lalu ada kenalan aku yg ikuti semua bengkel aku dan bbincang tentang research hingga siap ROT. Dia beria2 nk jadikan aku SV kerana dah setahun 'menuntut' dgn aku.


2. Ketika melantik co-SV tiba2 dia dipujuk utk satu projek dgn SV lain.. lalu menggugurkan nama aku. Pastu dia hilang dari radar aku kerana merasa serba salah.


3. Aku pun hubungi dia dan apabila tahu aku ucapkan tahniah sbb dia lah yg akn meneruskan pengajiannya.. bukan aku. Aku bangga dia ada SV yg ada projek lain dan itu sepatutnya diambil sbg satu peluang.


4. Dia terkejut.. kerana sangkanya aku akan marah atau kecil hati.. atau bdendam.. tapi sebaliknya menyokong dia pula.. dgn keputusan tersebut. Malah aku terus sokong dia jika dia perlukan pandangan aku...


5. Kadang2 akupun tak faham bila dimaklumkan ada SV yg xsenang wpun sekadar hanya kerana supervisee nya meminta pendapat pihak lain.


6. Tanyalah angels aku... aku sendiri yg suruh mereka berguru dgn siapa saja yg arif... dan klu dlm STEM siapa yg angels aku tak jumpa.. dari Prof. Noraini... Prof Lilia.. Prof Subahan.. Dr. Ihsan.. hingga sampai ke pakar di Spore dll yg aku pun tak tahu sapa lagi yg mereka temui. Sebab itu aku sayang semua angel2 aku... sbb itu minda mereka terbuka luas...


7. Sokonglah PG utk mdpt pandangan2 lain yg boleh mbantu mereka memahami lagi aspek2 yg kita sendiri kurang arif.. lalu mewarnai lagi keindahan dunia PG.


8. Jgn pula jadikan PG serbasalah... rasa tertekan.. kerana ada yg menyatakan spt 'Klu nk tanya Dr X ambil je dia jadi SV'... satu statement yg tak sepatutnya disebut oleh scholar..


9. Kita mungkin tahu byk perkara tetapi kita tak mungkin tahu semua perkara.


10. So tak wajarlah ada sakit2 hati sehingga PG tertekan utk meluaskan pengetahuan..


OT - my angel's car...







No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...