.

"ANTARA BLOG TERBAIK DI NATIONAL EDUCATIONAL BLOGGING SUMMIT 2011"


MORE THAN 3 MILLION HITS !

Statistik

SPSS - STATISTIK PENYELIDIKAN SECARA SANTAI

Pertanyaan: zahinothman@gmail.com



-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sila joint dan sign-in. Anda FOLLOWER kehormat drotspss...

Saya klik Follow dan BANGGA menjadi follower drotspss...

Saturday, February 12, 2011

Menjengah Paris ler pula.....

Saya ke Paris dari London. Sebaik sahaja sampai di Paris dengan Eurostar yang laju.... tiba2 semua bertukar dalam sekelip mata. Bahasa dan tulisan semuanya saya tak faham lagi, wpun baru 2 jam meninggalkan London. Di Paris bahasa Inggeris tak main lah! Sama macam di Italy..... You come here you speak France lah....
Ini ler eurostar yang laju tu.... tapi rekod kelajuan masih dipegang oleh keretapi Jepun

Saya dah lupa lah nama tempat ini. Namun menikmati architecture zaman Learnardo  Da Vinci sekitar abad ke 13 sungguh menakjubkan. Saya terfikir jugak.. pada abad 13 seperti tahun
1411 Tanah Melayu di takluk Portugis. Masa tu semua bangunan adalah kayu dengan senjata lembing.... patutlah kalah ....

Berasak2 nak lihat si cantik manis Monalisa yang disimpan dalam frame bullet proof dengan sistem security 7 bintang ! Saya pun tak faham kenapa Monalisa begitu istimewa.... mungkin saya buta seni he he. Saya dapati lukisan yang besar
oleh Da Vinci macam " The Last Supper" lagi cantik.... 

Lagi bangunan abad 13..

Suasana dalam muzium Paris

Terdapat sudut kesenian Islam dalam muzium Paris... bangga nyer

Patung macam ni banyak sungguh...Dimaklumkan model patung diukir dalam kelas dengan modelnya
adalah sukarelawan.... emmm

Inilah salah satu dari ribuan "hasil seni" abad ke 13


Inilah lukisan Da Vinci The  Last Supper...


Sebatang jalan di Paris... sepatahpun den tak faham...

Apartment yang bersih dan berseni..

Muzium Pris terletak bawah tanah.... struktur kaca kat belakang tu adalah atap mazium tersebut. Muziumnya sangat besar.... tak sompek den nak poi somuo sekali... loteh. Sapa yang dah
tengok citer Da Vinci Code tentu perasan tempat ni.

Tak payah di diperkenalkan.... 
Pemandangan dari bawah

Bangunan Notre Dame

Nilah pintu gerbang Nepolean Bonaparte setelah berjaya
dalam peperangan. 

Dimana2 sahaja ada sungai yang cantik dan bersih di Paris. Agak2 sama tak dengan sungai kat KL tu?

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...