.

"ANTARA BLOG TERBAIK DI NATIONAL EDUCATIONAL BLOGGING SUMMIT 2011"


MORE THAN 3 MILLION HITS !

Statistik

SPSS - STATISTIK PENYELIDIKAN SECARA SANTAI

Pertanyaan: zahinothman@gmail.com



-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sila joint dan sign-in. Anda FOLLOWER kehormat drotspss...

Saya klik Follow dan BANGGA menjadi follower drotspss...

Friday, February 11, 2011

KEMBARA: Menjengah ke London

Ramai pelajar Malaysia yang belajar di UK. Saya hanya berpeluang ke England pada 2009 dan mengambil peluang menjelajah London dan kawasan sekitarnya seperti Chelsea, Wimbledon dan Reading. 

Hari pertama saya terjaga pukul 4 pagi sebab subuh dahpun masuk.... lepas solat saya ambil peluang berjalan2 di kawasan apartment saya menginap. Waktu dah terang, jalan raya masih lengang. Suhu nyaman sekitar 17 celcius

Tidak lengkap ijka tak beli survenior..... ada yang Made in England
tapi tak kurang juga Made in China..... biasa ler

Inilah identiti kotaraya London.... bus double decker.... Kenderaan persendirian tidak banyak kerana kemudahan keretapi underground yang  tersangatlah efficient nya. Nak kemana sahajapun tak der masalah kerana sistem keretapinya yang selesa, cepat, dan murah.


Macam kediaman di Cameron Highland. Malamnya saya tengok teater Lion King.... fullamak....canggih dan menghiburkan. Di KL
kitapun ada Istana Budaya dah banyak tayangkan teater di KL
Kat sini le tengok teater.... sama seperti di Astana Budaya 
Suasana dalam teater

babak dalam teater Lion King.....

Saya berguru pula dengan Prof. di University of Reading dan masuk kelas kaedah mengajar. 
Saya diperkenalkan kepada bakal guru di University of reading.


Tempat mereka yang bercita-cita menjadi pereka fesyen...


Salah satu istana lama di London
Eye of London

Bangunan Big Ben 

London Bridge waktu malam

London bridge yang terkenal

Berguru dengan salah seorang Prof di University of Reading. 

Saya suka motor BMW ni.... tak der moto kapcai kat sini....Pic kat 
belakang tu adalah Sex Shop untuk 18 tahun ke atas. 


Inilah pusat membeli belah Harrods yang terkenal tu. Bagi saya sama jer cam KLCC cuma barangannya... MAHAL ! Tengok2 jugak kot2 jumpa Datuk Siti sedang beli beg tangan ker..... tak derpun !
Dalaman yang indah di Harrods.... jika nak beli memang herot ler


Depan Muzium London. Paling best...wpun masuk percuma tetapi bahan pameran sunguh menakjukkan. Tak leh nak cerita... kena pergi sendiri ! 

Salah satu fosil yang dipamerkan.... bayangkan besarnya siput zaman dulu kala

Ni lagi le besar.... rangka dinasour yang dicantumkan semula....

Lokomotif steam..... zaman ni Tanah Melayu ada sampan jer

Kereta zaman Ford. Bersyukurlah jika anda ada keta lebih canggih dari keta ini. Kitapun ada Proton.... copy and paste keta Jepun.

Bagi pelajar Kimia, inilah alat asal yang digunakan oleh JJ Thomson 
yang ada dalam buku teks kimia, bertarikh 1897.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...