.

"ANTARA BLOG TERBAIK DI NATIONAL EDUCATIONAL BLOGGING SUMMIT 2011"


MORE THAN 3 MILLION HITS !

Statistik

SPSS - STATISTIK PENYELIDIKAN SECARA SANTAI

Pertanyaan: zahinothman@gmail.com



-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sila joint dan sign-in. Anda FOLLOWER kehormat drotspss...

Saya klik Follow dan BANGGA menjadi follower drotspss...

Friday, October 12, 2012

Tajuk 394: Meta-analysis - variable dlm research in education

Syukur..... sempat saya menunaikan solat Jumaat di Istanbul..... bermahzab Hanafi. Mereka solat sunat 4 rakaat.... dan khutbahnya pulak pendek dan solatpun ringkas....

Sebentar tadi selesai presentation saya. Seronok sebab Dr. Ruokonen dari Finland sangat  berminat utk collaborate dgn kajian saya dan mencadangkan juga nama seorang Professor dalam bidang yang sama. Moving-electron technique  yang saya persembahkan telahpun mendapat copyright beberapa bulan lepas.

Bukan itu sahaja, presentation Dr Nordin dari USM (clique saya semasa di Adelaide, Australia) tentang standardization item mathematic di Malaysia utk bina web-based bank item juga mendapat perhatian.... boleh saya katakan presentation pada sesi petang  tersebut sangat berjaya....

Dalam entry ini saya juga ingin uploadkan hasil satu kajian meta-analysis yang telah menyenaraikan variable2 utama dalam kajian bidang education. Maybe anda berminat utk mengetahui variable yang diektrak dari ribuan kajian2 lepas.

Sebelum itu, inilah "gelagat" semasa presentation saya....


Relex dulu bro.... baru introduction


Demontrasi digital content inovasi saya
Animasi ke dunia electron yang micro yg abstract dan dynamic...


Idea electron-moving technique saya telah mendapat copyright


Q & A session....
Pengerusi majlispun pun tak ketinggalan bangun  nak tanya soalan !!

Certificate.....
Selesa dgn jeans, t-shirt dan Nike 


Ceria selepas presentation....

Berikut adalah senarai variable dalam research in education dari satu kajian meta-analysis... Kajian ini menunjukkan effect size bagi setiap variable..... mana tahu anda berminat utk mengkaji mana-mana variable....

Simulation contohnya dalam slide di atas mempunyai effect size 0.34

Effect size terbesar adalah variable Feedback iaitu 1.13

OT

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...