.

"ANTARA BLOG TERBAIK DI NATIONAL EDUCATIONAL BLOGGING SUMMIT 2011"


MORE THAN 3 MILLION HITS !

Statistik

SPSS - STATISTIK PENYELIDIKAN SECARA SANTAI

Pertanyaan: zahinothman@gmail.com



-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sila joint dan sign-in. Anda FOLLOWER kehormat drotspss...

Saya klik Follow dan BANGGA menjadi follower drotspss...

Saturday, October 27, 2012

KK Aku Datang ! Bengkel Penulisan Tesis dan kawan lama

Selesai satu lagi siri bengkel penulisan, kini di kompleks Tabung Haji yang "mewah". Terima kasih kepada sdri Rosemary yang one woman show, organized bengkel tersebut dan hubbynya yang ambil saya di ariport. 

Bengkel ini memberi saya dua kegembiraan. Pertama dapat bertemu posgraduate di KK utk berkongsi teknik penulisan dan kedua bertemu rakan lama yg telah berkahwin dgn Sabahan dan menetap di KK. Ternyata wanita KK cantik2 hingga kawan2 aku ramai yang berkahwin dan "ngak mau pulang2 ke Semenanjung bah". 

Saya harap semua peserta yang dah lama "sijuk macam aisbok tu"... mulalah progress dalam penulisan... ingat konsep DMIRMIW dan kuasailah Mendeley!! Kepada peserta kususnya yang baru mendaftar sebagai calon Master / Phd....jgn lupa mulakan penulisan anda ASAP dengan z-draft dan RFOT dan jgn "limpas" terus nak buat proposal..

Salah satu email yang saya terima dari peserta:


Saya sangat bertuah dpt menyertai Bengkel Penulisan Tesis  pd 27 Okt. 2012. Walaupun singkat masa yg diperuntukkan tetapi memberi kesan yg sgt baik buat saya utk meneruskan perjuangan dlm menamatkan pengajian Ph.D.  Terima kasih atas segalanya. 

Pn. Roslim @ Emmeline binti Malansi


Berikut photo2 peserta dari UMS dan UiTM kebanyakkannya.....betapa anda tidak keseorangan dalam menghadapi cabaran sebagai siswazah... CABARAN TERINDAH DALAM HIDUP !!

Ceria diakhir bengkel

Rosemary (kanan) menjadi penggerak bengkel ini

Peserta nakal yang duduk dibarisan depan

Ramai yang masih mengaku terikut dgn tradisi cari tajuk.... bukannya membuat literature search dan  mencari gap

Gunakan Mendeley sebagai Reference Manager bukan sekadar utk bibliography

Andalah yg kuasai kajian anda, bukan SV !


Mulakan dgn skill "seeking for relevant articles"





Satu matlamat.... mendapat segolong ijazah Master dan PhD




Jgn lupa sediakan RFOT anda 

Semua dihujung jari laptop dan ipad.... jadi masa utk intensive literature search


Bersama bakal2 expert 

Research tanpa mengira usia... 

Bersama kawan2 lama Bob (Pengarah JPJ Sabah) dan Rashid (DCA) yg telah menetap di KK

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...