.

"ANTARA BLOG TERBAIK DI NATIONAL EDUCATIONAL BLOGGING SUMMIT 2011"


MORE THAN 3 MILLION HITS !

Statistik

SPSS - STATISTIK PENYELIDIKAN SECARA SANTAI

Pertanyaan: zahinothman@gmail.com



-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sila joint dan sign-in. Anda FOLLOWER kehormat drotspss...

Saya klik Follow dan BANGGA menjadi follower drotspss...

Wednesday, October 31, 2012

Tajuk 402: Pembentangan RFOT dan contoh RFOT

Hari ini pelajar postgraduate kelas aku EDU5900 mula membuat presentation RFOT yang mereka sediakan.  RFOT tersebut akan dikomen sesama pelajar. Persembahan akan diadakan setiap minggu supaya RFOT yang dibentang semakin baik "quality"nya selari dengan pengetahuan dan pembacaan pelajar yang semakin mendalam, sehinggalah mereka boleh menyediakan satu proposal yang mantap.

Berikut adalah satu contoh RFOT yang dibentang dgn sedikit pembetulan, satu kejayaan bagi pelajar master pertama yang baru beberapa minggu mendaftar dan mengikuti kuliah Research Method yang aku ajar. RFOT ini perlu diperkemaskan lagi supaya benar2 sesuai utk sebuah kajian peringkat master. Sebagai satu contoh RFOT yang pertama kali dihantar dalam kelas aku, apa yang ditunjukkan sudah cukup menarik. Wa caya la....!!


RFOT sebagai percubaan pertama seorang pelajar 

Aku juga menerima permintaan dari pembaca blog utk aku tunjukkan contoh RFOT bidang sains.... sebab banyak contoh aku bagi bidang pendidikan. Jadi setelah aku selongkar, berikut aku sertakan satu contoh yang masih aku simpan... yang menggunakan RFOT versi lama, tapi isinya tetap sama jika dibuat dgn versi baru yang lebih simple... 


RFOT guna versi lama
Jadi berikut aku ingin berkongsi pic situasi persembahan RFOT dalam kelas aku sendiri...sebab students aku complain apsal pic mereka tak ada dalam blog.... macam anak tiri... tapi pic pelajar lain ada pulak... hu hu. 

Jadi inilah dia pic student2 aku yang sporting... dan best giler !!


Persembahan pertama RFOT

Tekun mendengar persembahan rakan


Pelajar kelas aku dari pandangan belakang  

Kusyuk mendengar mendengar kajian rakan2


Persembahan ke 3.....


Sesi soal jawab..... sukenyer dpt komen member punya


Lagi RFOT yang dipersembahkan


Emmm... tak berkelip bijik mata diaorang ni....



1 comment:

  1. Salam dr. Ot. Pembentangan RFOT benar benar dapat membantu saya membaiki, kekurangan yg ada. Thank dr. Ot.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...