.

"ANTARA BLOG TERBAIK DI NATIONAL EDUCATIONAL BLOGGING SUMMIT 2011"


MORE THAN 3 MILLION HITS !

Statistik

SPSS - STATISTIK PENYELIDIKAN SECARA SANTAI

Pertanyaan: zahinothman@gmail.com



-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sila joint dan sign-in. Anda FOLLOWER kehormat drotspss...

Saya klik Follow dan BANGGA menjadi follower drotspss...

Saturday, October 6, 2012

Bengkel di Hotel EDC, UUM Sintok


6 Oktober 2012, berakhirlah satu lagi bengkel di EDC, UUM Sintuk yang asalnya di jadualkan di Uitm Perlis. Suasana di hotel UUM ini tenang wpun berlansungnya konvo. Saya dijemput oleh Sdr Faizul yang cool dari airport sehingga ke bilik bengkel yang selesa.  Saya sungguh teruja dengan perjalanan bengkel yang smooth…. dan syabazz kepada Sdr Faizul yang dapat uruskan bengkel dgn baik. Inilah kali pertama bengkel dijalankan di hotel, termasuk makan juga di hotel. 


Iniler Sdr Faizul..... 


Bengkel kali ini juga dihadiri pelajar dari Perth, Melbourne dan Bonn, German. Ada juga seorang peserta berasal dari Indonesia yang hadir setelah selama ini mengikut blog saya. Dia jumpa saya diakhir bengkel dan kata, "Susah mahu dimengerti apa yang bapak tulis dalam blog" sebab itu dia hadir dalam bengkel.... then dia kata "baru bisa faham Pak kalau diikuti bengkelnya !!"
Pekena kopi utara masa break... fuhhh
Bersama dua pensyarah Uitm Perlis.... !!
Saya juga didatangi oleh seorang pensyarah UUM yang ingin  menganjurkan satu lagi bengkel tahun hadapan… bersama Rasch Model dan ATLAS.ti dan ini menjadikan usaha saya membawa doc map @ nav pane serta Mendeley dan teknik 1file1thesis,  z-draft dan RFOT telah mendapat tempat dikalangan pelajar PhD dan Master. 

Bengkel ini bukan discipline- specific workshop atau research methods workshop….. maka ianya terbuka kepada peserta yang ingin meningkatkan kemahiran menulis thesis sekali dgn teknik pembacaan artikel dan menyusun maklumat yang relevan dalam z-draft. Tidak siapapun akan menyuruh anda mempelajari teknik ini tetapi menjadi tanggungjawab anda menyiapkan diri dengan segala kemahiran yang diperlukan utk menjadi pelajar siswazah yang berjaya. 


Collaborate..... the best way of doing research

Siswazah sering mendapat maklumat yang “menakutkan” dalam proses membuat research dan menulis thesis… dan semua ini akan mengundang keraguan…. Namun sebahagian besar andaian tersebut tidaklah benar… jika anda telah persiapkan diri dengan kemahiran yang  diperlukan. 


Keceriaan dan syabass kepada semua peserta.... sooo gud !!

Terdapat 2 peserta yang gagal run Mendeley dan apabila ditanya, kedua2nya menggunakan DOS Window XP…..  versi yang awal. Jadi mereka yang masih menggunakan Window XP bolehlah reformat PC anda dan install Window 7 (now dah ada Window 8). 

Dah tak disangka saya juga bertemu Dr Sabariah, ex pelajar saya yang kini menjadi pensyarah di UUM (Dr Saba pls email me.... tak sempat nak ambik contact).  Ramai juga pensyarah dan bakal pensyarah yang hadir.  Semoga peserta bengkel dapat menyemarakkan pengetahuan dan teknik yang diperolehi akan disebarkan lagi dengan mengajar mereka2 yang tidak berkesempatan hadir. Lebih seronok apabila bengkel yang selalunya dihadiri peserta Melayu kini dihadiri oleh peserta berbangsa Sikh, China dan Kadazan juga. 


Mr Loo dan Dr. Saba yang ceria sepanjang bengkel..... 
Spt biasa…. Ini adalah pic yang dapat dirakamkan utk tatapan dan kenangan manis peserta bengkel. 



Geng dari USM....


Skemanya ambil pic...
(kpd lecturer UUM kiri sekali.... pls contact me pasal collaborate animation...)









Saya suka lap top oren tu....

Makan di hotel..... 



Bro.... jika pergi Perth utk konvo kirim salam kat geng2 disana !

Geng USM.... paling suka ambik pic...

Inilah satu gerombolan dari Uitm Perlis....


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...