.

"ANTARA BLOG TERBAIK DI NATIONAL EDUCATIONAL BLOGGING SUMMIT 2011"


MORE THAN 3 MILLION HITS !

Statistik

SPSS - STATISTIK PENYELIDIKAN SECARA SANTAI

Pertanyaan: zahinothman@gmail.com



-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sila joint dan sign-in. Anda FOLLOWER kehormat drotspss...

Saya klik Follow dan BANGGA menjadi follower drotspss...

Monday, November 7, 2011

KOLEKSI KOMEN PILIHAN BHG 4



Betul tu DrOT...hahaha saya pernah tanya cikgu Fizik masa Tingkatan 4. "Cikgu kenapa bumi berputar & kelilingi matahari tak henti-henti. Bulan pula mengelilingi bumi pun tak henti-henti. Tenaga apa yang digunakan tu cikgu?" Cikgu pun terdiam tak jawab apa-apa. Saya pun tak dapat jawapannya sampai hari ni..Hehehe... Walau bagaimanapun, saya tak salahkan cikgu saya tu. Saya salahkan sistem pembelajaran kita yang sangat mementingkan peperiksaan. Alangkah baiknya jika negara kita menggunakan pendekatan pendidikan SPIRAL yang di amal di Eropah & USA. Kecik2 lagi anak-anak diorang diajar berfikiran kritis.



Gembira kerana sy dpt 'bertemu' dgn blog Dr SPSS ni..sy sekarang ni teraba2, alkisahnya bulan depan sy nk register phd di Upm, tapi dekan tempat sy menjadi fellow baru je reject sy punya proposal sebab katenye xmncapai standard Phd..sekarang, saya cuma ade ms kurang dari sebulan utk cari tajuk baru, bincang dgn Sv, carik Lr, serahkan pd dekan, dpt kelulusan die & seterusnya biasiswa sy dpt diproses untuk pengajian saya..sy bakal buat Phd in Biostatistics, skrg tgh pening nk carik tajuk lain.
By Anonymous on Tajuk 99 - JIKA SAYA MENJADI ANDA (BHG 1) on 7/21/11



Faham apa yg doctor maksudkan..faham apa yg Dr.OT ingin sampaikan...tapi bila saya menulis susahnya nak capai tahap Dr. OT...he3



Terima kasih, Dr. atas perkongsian maklumat. Menarik ni untuk dijadikan rujukan dlm penulisan.



Dr, Saya pun ada dengar ttg Dropbox, cuma kalau kita uploadkan semua bahan2 tesis dlm Dropbox, mcm mana pula isu confidentiality, ada juga rasa tak percaya kot bahan2 tadi diakses oleh Dropbox sendiri, apa pandangan Dr. Anyway, saya baru terjumpa dgn blog Dr, tahniah & gembira saya lihat perkongsian & perkembangan kerjaya Dr., kalau saya tak salah Dr adakah bekas pensyarah matrikulasi saya di UPM dulu, ALL THE BEST!
By Salmah MY on TAJUK 156 - WOW.... ANDA PERLU CUBA DROPBOX !! on 7/13/11



Betul tu Dr.. :) Dr memang faham jiwa student master sungguh.. :)



Tips yang sangat membantu. terima kasih Dr. saya selalu menghadapi masalah membuat ayat yang precise. selalu ayat menjadi berjela2. dengan harapan thesis menjadi tebal. :(




Salam Dr., Saya (gambar di atas: empunya beg 'kulit buaya'). Tahniah kerana Dr. telah menghasilkan blog berkaitan penyelidikan especially berkaitan analisis data. Cara Dr. menjawab permasalahan pelajar amat baik sekali kerana mudah difahami. Ini merupakan kali kedua saya menghadiri kursus Rasch Measurement Model yang disampaikan oleh Prof. Trevor Bond. Walaupun Dr. dari aliran CTT (Classical Test Theory), Dr. juga boleh menerima aliran baru IRT (Item Response Theory. Teruskan usaha murni Dr. Selamat maju jaya. Anita Isa

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...