.

"ANTARA BLOG TERBAIK DI NATIONAL EDUCATIONAL BLOGGING SUMMIT 2011"


MORE THAN 3 MILLION HITS !

Statistik

SPSS - STATISTIK PENYELIDIKAN SECARA SANTAI

Pertanyaan: zahinothman@gmail.com



-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sila joint dan sign-in. Anda FOLLOWER kehormat drotspss...

Saya klik Follow dan BANGGA menjadi follower drotspss...

Thursday, March 29, 2012

TAJUK 334: Contoh dan Komen RFOT - Sapa kata buat tesis susah ?

Saya menerima beberapa RFOT dan saya ingin kongsikan satu daripadanya. Terima kasih kepada yang menghantar RFOT utk saya komen wpun saya bukan SV anda. Ini satu penghargaan juga....


Berikut adalah contoh RFOT yang saya sediakan sebagai panduan. Perhatikan saya menulis 3 pilot artikel (2009, 2010 dan 2011) bagi menunjukkan gap anda yang "fresh" selain memudahkan anda snowballing reference anda kemudian !! 






Berikut pula contoh RFOT yang dihantar kepada saya. Saya sertakan 2 komen terus dalam RFOT tersebut iaitu:


Komen 1: Saya cadangkan anda juga menulis beberapa pilot articles bagi menyakinkan SV bahawa gap anda adalah gap yang current


Komen 2: Analisis data menunjukkan tahap kajian anda hanyalah MSc.


Apapun, empunya RFOT telah berjaya menunjukkan keseluruhan research framework dgn aplikasi RFOT .... syabasss !!






Semoga pembaca lain turut menyediakan RFOT..... bagi menunjukkan anda ada idea yang menyeluruh tentang kajian anda dan juga bagi memudahkan anda menyediakan proposal 3 chapter serentak dengan aplikasi document map 1file1thesis....


Amalan menyediakan Chapter by Chapter oleh supervisee utk di semak Chapter by Chapter oleh SV yang menjadi amalan selama ini tidak sesuai dengan nature of research yang perlu difahami dan ditulis secara menyeluruh........


Sebarkan idea RFOT ini kepada kawan2 anda di mana sahaja.... supaya membuat thesis bukanlah sesuatu yang begitu sukar jika anda mulakan langkah awal yang MANTOP dgn RFOT !! Moga berjaya...




OT

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...