.

"ANTARA BLOG TERBAIK DI NATIONAL EDUCATIONAL BLOGGING SUMMIT 2011"


MORE THAN 3 MILLION HITS !

Statistik

SPSS - STATISTIK PENYELIDIKAN SECARA SANTAI

Pertanyaan: zahinothman@gmail.com



-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sila joint dan sign-in. Anda FOLLOWER kehormat drotspss...

Saya klik Follow dan BANGGA menjadi follower drotspss...

Friday, November 23, 2012

Bengkel KUIS Siri 2 - Andalusia aku datang !!

Hari ni sambungan bengkel penulisan efektif, khusus utk pensyarah KUIS sahaja yang sedang membuat Master dan PhD. Ada peserta yang juga sedang meninjau jalan2 menuju PhD.....Saya berceloteh agak relex hari ni.... dgn bilangan pensyarah KUIS yang tak ramai berbanding bengkel semalam... memudahkan perjalanan bengkel.


Saya lak yang bersemangat bila jumpa kawan2 KUIS yang sedang menyiapkan thesis

Saya juga ambil kesempatan merakamkan photo beberapa sudut bangunan KUIS yang bercirikan ANDALUSIA... cantik... sebelum photo2 bengkel bersama pensyarah KUIS....ANDALUSIA adalah kawasan sekitar Sepanyol yang berasal dari Al-Andalus bermakna "to become green at the end of the summer" merujuk kepada Empire Islam di Selatan Sepanyol di Selat Gibraltar (Gabal Al-Tariq = Mountain of Tariq dari bahasa Arab). KAwasan ANdalusia termasuklah Portugal, Selatan Perancis...


Cahayamu bagai sabitah
Doaku kau sejahtera
Biar warna kubah-kubahmu kian pudar
Untukmu setanggi ini kubakar

Cahayamu sediakala

Aku rindukan zaman kebangkitan
Pabila nurani bersulamkan fikiran
Seganding dan bersatu
Lafaz niatku bertemu

Cahayamu tiada tara

Pohon salamku pada fakir-fakirmu andalusia
Pohon izinkanlah aku menyelami irama asyikmu
Pohon ku dipinjamkan gabus dan ghazalmu jadi azimat
Supaya dapat aku tari menongkah arus
Sahutlah andalusia.... 

(Andalusia M. Nasir)

Pintu dan tiang yang banyak adalah ciri ANDALUSIA

Lagi contoh bangunan di Sepanyol

Pintu masuk ke KUIS

Inilah sebahagian KUIS - rekabentuk Andalusia yang sangat ketara 


Bunga dijaga rapi... ala-ala bangunan di Sepanyol


Tiang yang banyak dan memanjang


Syabas..... pokok palma yang cantik


Lokasi masjid betul2 ditengah kampus menjadikan masjid centre of activity....


Awas jika berjalan disini sorang2.... 


Candid !
Pensyarah Kuis bakal bergelar "DR" yang sporting.... 

Mulakan langkap dgn betul... apply KEEP ON TRACK CYCLE !!


Menguasai info seeking skill, asas menjalankan kajian


Intensive dan extensive searching for established journals


Cam tu jer manage articles dgn Mendeley...awat sempoi sangat?

Ambik gambar dulu...

Masa utk hands-on... make it practical
Chapter 1.... Chapter 2... Chapter 3 siap !!


Apsal ko lagi cepat dari aku.... berdesup !!


Saya enjoy bagi lecture hari ni.... 
sama2 kita apply KOT, SROT dan RFOT !!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...