.

"ANTARA BLOG TERBAIK DI NATIONAL EDUCATIONAL BLOGGING SUMMIT 2011"


MORE THAN 3 MILLION HITS !

Statistik

SPSS - STATISTIK PENYELIDIKAN SECARA SANTAI

Pertanyaan: zahinothman@gmail.com



-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sila joint dan sign-in. Anda FOLLOWER kehormat drotspss...

Saya klik Follow dan BANGGA menjadi follower drotspss...

Thursday, November 22, 2012

Bengkel KUIS Siri 1


Alhamdulillah, bengkel Penulisan Efektif Siri 1 selamat dijalankan. Terima kasih kepada Sdr Adzlin dan committee beliau di KUIS yang jayakan bengkel tersebut. Kehadiran peserta sejauh Kelantan dan Kedah serta negeri lain yang datang kerana ingin berkongsi pengalaman sudah cukup menggambarkan komitmen mereka utk menjayakan misi mendapatkan ijazah master dan PhD.


Berbaju merah adalah Adzlin... orang kuat bengkel KUIS sibuk semasa pendaftaran

Saya mohon maaf, kerana tidak dapat "melayan" pertanyaan semua peserta kerana bilangan yang begitu ramai. Namun hati saya tersentuh bila didatangi dua peserta yang asalnya dalam dilema utk menyambung pengajian peringkat PhD, tapi dgn sedikit penjelasan telah bertekad utk meneruskannya. Salah seorang peserta juga telah hadir setelah beliau membaca tulisan saya dalam majalah Milenia Muslim.
Bengkel di mulakan dengan doa....


Bagi saya:

"Its not easy to do PhD... so why dont we do it the smart way...!" 


Saya seorang yang praktikal, jadi idea diatas saya terjemahkan dalam bentuk KOT cycle dan praktikalnya melalui penghasilan z-draft dan RFOT. Berikut sebahagian photo kenangan bengkel Siri 1 yang akan bersambung esok dalam Bengkel Siri 2.


Photo kenangan....pictures are worth more than thousand words.. 
Suasana Dewan Theatre KUIS


Inilah Dr Aryl pakar Rasch Model (tudung hitam... tersenyum manis...) yang aku sebut2 dlm bengkel
Apapun yang dirancang.... mulakan dgn plan yang dibuat mesti lengkap...



Tiada lap top tiada lah thesis... tanpa skill menulis... ibarat pandang pasir tanpa oasis

Laksanakan research spt menaiki anak tangga.... step-by-step supaya keep on track... bukan main lompat2 kalau jatuh pasti merana....

Lap top menjadikan semuanya online dan paperless





Tak sangka begitu ramai yang perlukan kemahiran menulis...tapi  lagi ramai yang tak kuasai kemahiran asas ni



Ustaz2 perlu banyak membuat kajian dan menulis hasil analisis sendiri.... sampai bila nak kupas buku dan tulisan orang lain?


Soalan lepas bengkel....saya tunjukan asas membuat page dari portrait ke landscape dan potrait semula.... 

Bersama peserta dan beberapa guru dari Kedah yang mai naik bas semata2 utk membina keyakinan diri membuat PhD... syabazzz...

OT


1 comment:

  1. tqvm Dr. OT. bengkel ni sgt membantu. ebook x habis baca lagi. gaya penulisan sempoi seronok baca :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...