.

"ANTARA BLOG TERBAIK DI NATIONAL EDUCATIONAL BLOGGING SUMMIT 2011"


MORE THAN 3 MILLION HITS !

Statistik

SPSS - STATISTIK PENYELIDIKAN SECARA SANTAI

Pertanyaan: zahinothman@gmail.com



-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sila joint dan sign-in. Anda FOLLOWER kehormat drotspss...

Saya klik Follow dan BANGGA menjadi follower drotspss...

Wednesday, December 3, 2014

Tajuk 690 - Kuasai 6 sebelum tanya 6

Jika anda baru mendapat surat kelulusan pinjaman bank.... bermakna anda SUDAH layak mendapat pinjaman tersebut.

Jika anda baru terima surat tawaran menyambung pelajaran.... bermakna anda BELUM cukup bersedia memulakan langkah sebagai PG jika anda...

1. tidak mahir mana-mana aplikasi reference manager
2. tidak tahu manipulate advanced search, Boolean, search modifier
3. tidak sure nak dapatkan secara selective sejumlah artikel yg releven dgn fokus / area of investigation dalam beberapa jam
4. tidak tahu tenik membaca artikel selain dari membacanya satu demi satu.. kemudian blurr..
5. tidak kisah sama ada article dari leading journal atau tidak
6. tidak tahu aplikasi Write and Cite While You Read (CCWUR)




Jika anda belum kuasai 6 langkah awal di atas, eloklah jgn tanya dulu 6 soalan basic berikut:
1. Macamaner nak cari "gap" kajian?
2. Apa teori yang sesuai dgn kajian saya?
3. Kat mana saya nak dapatkan instrumen kajian saya?
4. Apa analisis yang sesuai?
5. Saya nak buat kuali ker kuanti?
6. Apa tajuk kajian yang sesuai dgn bidang saya?

OT

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...