.

"ANTARA BLOG TERBAIK DI NATIONAL EDUCATIONAL BLOGGING SUMMIT 2011"


MORE THAN 3 MILLION HITS !

Statistik

SPSS - STATISTIK PENYELIDIKAN SECARA SANTAI

Pertanyaan: zahinothman@gmail.com



-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sila joint dan sign-in. Anda FOLLOWER kehormat drotspss...

Saya klik Follow dan BANGGA menjadi follower drotspss...

Thursday, July 10, 2014

Tajuk 623: Aku, looking young dan romance !

8.7.1963............ Rembau, N.S

Hari ini genap umur aku 51 tahun!

Meh aku citer pasal skit pasal tajuk post aku ni..... apa yang aku tahu dan buat ... bagi menjawab beberapa pertanyaan yang tanya aku....yang aku tak buat aku tak tahu plak... Ini bukan tips....jgn ko salah faham...


Alahai.....

Pertama:
Aku ingat, faktor kelihatan "muda" dari usia spt rambut tak luruh, belum ada uban.... adalah faktor genetik. Sebab masuk jer umur 30 - 40, rambut mula gugur dan uban mula menjelma, maka tanda2 ketuaan beransur muncul. Ini adalah petanda yang Allah sediakan. Bezanya..... ada yang lambat dan cepat.. ikut genetik... yang juga Allah jadikan.... so bersyukurlah 

Kedua:
Ketahanan hadapi stress.. sebab stress nampak diwajah. Semua orang stress. Aku lagi stressed bro... macam2 dah aku lalui... sejak kecik lagi hidup kesusahan. Tapi aku macam cool jer... kalau kawan2 naik basikal, aku jalan kaki. Kawan2 naik keta, aku naik bas jer. Kawan2 beli kuih... aku pagi2 dah pergi jual kuih !! Kalau ko mudah stress... berkerut ler muka ko... 

Ketiga:
Yang ini aku terbaca dalam satu artikel. The second important factor after genetic is having a great sex ! Nak citer lebih2 kat sini xboleh, ramai yang belum kawin... ringkasnya, buat bacaan mendalam, bab sex ini kena study jugak bro...sama-sama mencuba accessories dan mengeksperimen apa sahaja ASALKAN dibenar syarak , jgn asyik yang routine...komunikasi dgn pasangan secara open apa yang masing2 mahu, sentiasa mesra... romancing.... plan a head nak buat apa, once a while tinggalkan anak2 utk berdua sahaja spt ke hotel... sex bukan utk pengantin baru jer..... atau bila dah masuk 40 dah macam tak kisah..... frekuensinya maybe kurang tapi INTENSITY nya mesti tetap sama.... cukuplah skit..... nanti terganggu plak posa korang.... 

Keempat:
Sentiasa ingin mempelajari perkara baru.... seronok dapat knowledge baru.... sambung blaja umpamanya .... menulis buku....kalau dulu xtahu .... now blaja semua tu.. blaja tak pernah tamat....dah dah jadi satu yang baik... banyak kelas2 pengajian dewasa esp bab agama tersedia.... 

Kelima:
Membaca Al-Quran dgn pasangan wpun satu muka surat sahaja sehari. Solat berjemaah dgn pasangan....istiqomah.... tapi terus terang aku culas skit bab puasa sunat....Isnin Khamis.... wpun amalan ini baik juga dapat menjaga kesihatan. Aku bukan ustaz wpun byk kawan2 ustaz... mereka berjubah aku pakai sluar jean... tapi aku jaga asas-asas Islam... InsyaAllah....

Keenam:
Cari masa bersenam. Bersenam atas ranjang tak cukup bro.... wpun berpeluh gak. Aku ke stadium UKM dgn wife... curi2 masa sabtu atau ahad ... semput memang semput tapi better than tak buat apa2....

Ketujuh:
Aku tak merokok... so badan sentiasa wangi... dan feel fresh !!

Kelapan:
Bab makanan aku tak tahu nak komen sebab aku makan semua... aku tak ada favourite food... apa yang wife masak tu lah yang aku makan (tak caya tanya anak dan wife aku....) Dah tua2 ni kena berisi skit.... jgn kurus sangat... atau gemok sangat !

Itu sahaja.... setiap org ada cara tersendiri menikmati kehidupan masing2... kebahagian masing2.... Apapun usia dan penampilan kita.... umur akan semakin sedikit.... maka bekalan akhirat juga yang akan kita bawa..... 

OT - Selamat berbuka.... terima kasih atas ucapan semua dan doakan kesejahteraan utk aku sempena umur aku 51 tahun masihi...
Tag p

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...