.

"ANTARA BLOG TERBAIK DI NATIONAL EDUCATIONAL BLOGGING SUMMIT 2011"


MORE THAN 3 MILLION HITS !

Statistik

SPSS - STATISTIK PENYELIDIKAN SECARA SANTAI

Pertanyaan: zahinothman@gmail.com



-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sila joint dan sign-in. Anda FOLLOWER kehormat drotspss...

Saya klik Follow dan BANGGA menjadi follower drotspss...

Tuesday, September 11, 2012

Bengkel Politeknik Kulim - Syabazz !!


Seawal 8.15 am saya telah menjejakkan kaki di Lapangan Terbang Penang yang sedang dalam proses "makeover". Saya dijemput ke Politeknik Kulim oleh sdr Faizal.... utk memperkenalkan z-draft, 1file1thesis, Mendeley dll teknik penulisan tesis kepada staff politeknik. Terdapat beberapa peserta luar yang datang sejauh Johor Baharu utk sama dalam bengkel tersebut. Ini komen yang saya terima melalui email selepas bengkel...

Alhamdulillah, amat membantu bagi beginners, rasa lebih seronok nak menulis. smg Allah menambahkan ilmu Dr, ketajaman fikiran dan idea, trm kasih berkongsi rezeki ilmu yg Dr ada dgn orang lain :) 

Ukhti

Dan mendapat feedback beriktu dari tuan rumah


Salam Dr

Sekadar share, daripada random survey yg pihak urusetia di PTSB  ...ramai yang terkulat dan gigit jari (tp xputus le) sebab xjoin & xdpt join bengkel Dr kelmarin. Semua sangat berpuas hati krn dpt suatu benda yg baru dan bermanfaat bagi pelbagai kegunaan. sebab tu juga saya berpuas hati dgn hasil kerja saya ... rasa seronok n puas bila dapat contribute kpd mrk yg memerlukan.

In fact, ada yg request utk bengkel seperti ini diadakan lagi ... malah ada juga yg request utk disertakan sekali bengkel SPSS and statistical analysis.... 

Mohd Faizal Jamaludin


Saya juga terima kasih, kerana sudi memanggil saya utk berkongsi ilmu, ilham dan rasa.... dan ucapan tahniah sudah pasti kepada peserta kerana persiapan awal sebelum melanjutkkan pelajaran adalah satu tindakan proaktif. Wpun sebahagian peserta belum mendaftar sebagai calon Master ataupun PhD, mereka telah didedahkan kepada langkah awal serta teknik yang relevan sebagai persiapan menjadi pelajar postgraduate yang berjaya dan efisyen. Sudah tentu syabazz kepada sdr Faizal yang menjadi "orang kuat" menjayakan bengkel tersebut, setelah beliau mengikutinya di Bangi tahun 2011. Terima kasih belanja saya makan "nasi goreng ikan bawal panas" Kulim..... emmmm.


Berazamlah utk dpt PhD, anda boleh berhubung dengan masyarakat akademik seluruh dunia. Saya ketika berada di Faculty of Education, University of Reading,  England. 

Satu observation saya kepada bakal postgraduate - Elakkan guna netbook dengan specification yang limited kerana anda memerlukan pelbagai software yang canggih. Belikan lap top dengan screen besar sekitar 13 inci bagi melicinkan kerja penulisan. Ada peserta yang guna lap top lebih 4 tahun, sehingga tak compatible dengan Mendeley... Paling sesuai dan jika ada modal lebih sikit belilah ultrabook (apa brandpun tak apa) sebab ringan dan powerful dengan capacity sehingga 8 gb RAM.... so tak derlah kerja2 penulisan tesis tersangkut sana sini...

Berikut sebahagian photo utk kenangan bersama...

Politeknik yang akan mencapai taraf IPTA tak lama lagi


Sdr Faizal....

Peserta yang datang dari UTHM....
Datang dari jauh utk belajar menulis tesis / projek / karya ilmiah dari teknik "mak cik2" ke teknik professional !!

No writing no thesis !

Ceria....jangan lupa DIRDIO ...

Bakal "Dr" dalam engineering...

Concentrate on preparing z-draft

Saat indah menulis....aplikasi konsep DMIRMIW !

Pelbagai peringkat umur dan bangsa meningkatkan kemahiran 1file1thesis

Work independent but collaboratively !!

Fuhh... tak menang tangan nak menaip...teknik menaip dengan dua keyboard ni saya tak ajar dalam bengkel !!

Pemandangan biasa selepas bengkel.....

Emmm... jamuan petang.... macam jamuan raya ler pulak !!



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...