.

"ANTARA BLOG TERBAIK DI NATIONAL EDUCATIONAL BLOGGING SUMMIT 2011"


MORE THAN 3 MILLION HITS !

Statistik

SPSS - STATISTIK PENYELIDIKAN SECARA SANTAI

Pertanyaan: zahinothman@gmail.com



-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sila joint dan sign-in. Anda FOLLOWER kehormat drotspss...

Saya klik Follow dan BANGGA menjadi follower drotspss...

Wednesday, November 2, 2011

MELAWAT KEM TENTERA ISRAEL DI TERUSAN SUEZ

Saya telah melawat Terusan Suez dalam perjalanan ke Semenanjung Sinar dan Taba (sempadan Mesir - Israel), dan sempat melawat satu kem askar Israel di kawasan Terusan Suez yang berjaya ditawan semula oleh Mesir dalam krisis Terusan Suez 1956. 


Walaupun kawalan masih ketat di Terusan Suez.... namun kehadiran saya dan salah seorang pelajar Medic Ain Syam Cairo melalui kawasan ini tidak membawa masalah apabila di maklumkan kami dari Malaysia. Ntah mengapa, nama Malaysia, tidak dianggap sebagai ancaman di Mesir. 


Saya mulanya hanya simpan pic ini tetapi terfikir juga nak masukkan dalam blog sebagai diari hidup saya dan buat tatapan pembaca blog sekali gus.....
Pemandangan Terusan Suez...
masih terdapat ramai askar berkawal di sini


Bilik rahsia tentera Israel

Meriam yang digunakan askar Israel

Meriam penangkis kapal terbang yang musnah

Kubu bawah tanah tentera Israel ditengah padang pasir

Ketika solat jemaah bersama pelajar Al-Azhar
OT

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...