.

"ANTARA BLOG TERBAIK DI NATIONAL EDUCATIONAL BLOGGING SUMMIT 2011"


MORE THAN 3 MILLION HITS !

Statistik

SPSS - STATISTIK PENYELIDIKAN SECARA SANTAI

Pertanyaan: zahinothman@gmail.com



-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sila joint dan sign-in. Anda FOLLOWER kehormat drotspss...

Saya klik Follow dan BANGGA menjadi follower drotspss...

Tuesday, July 19, 2011

TAJUK 163: MENULIS "DOI" DLM REFERENCES WORD 2007 / 2010

Bagi peserta yang telah menghadiri bengkel document map penulisan cepat tesis saya, ini ada sedikit maklumat terkini. Saya telah menulis tentang keperluan menulis DOI pada rujukan / bibliografi mengikut format APA dalam entry yang lepas. 


Jika anda buka website "Bibword" (web utk upgrade apa sahaja format bibliography dalam MSWord) anda akan dapati ada source code yang dapat upgradekan APA pada MSWord 2007 anda kepada APA-DOI, mengikut format APA sixth edition. Ada boleh copy source code APA-DOI tersebut dan replace source code APA yang terletak dalam program file - MS Office - Office12 - Bibliography - Style - APA dengan APA-DOI.


Andaikata anda buka komputer...tak tahu nak godak2 file dalam komputer anda, takut jadi tikus baiki komputer, saya ada satu trick yang saya kongsi dengan pelajar saya (Puan Rahayu) yang datang bertanya.


Kata mana nak cari file DOI ni...


Apa tricknya ?


Anda buka seperti biasa - Reference - insert citation - add new source - journal article dan isi ler maklumat yang diperlukan seperti biasa. 


Abis mana nak tulis DOI !!


Anda cuma perlu tulis DOI tu dalam ruang (field) pages contohnya:


Pages: 112- 134 doi:12323.44.34545


Jadi bila anda run bibliography maka DOI akan tertulis selepas page.... anda cuma perlu tekan enter supaya doi tu berada dibaris bawah rujukan anda.... itu sahaja...sempoikan ?


Eelehhh.. tu jer? Tu jer lah....abih ko nak macam ner?


Bagi yang tak tahu dan tak pernah ikut bengkel saya, cuba2 ler explore sendiri....ingat jangan jadi tikus....


Selamat mencuba dan jangan nakal-nakal.


OT

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...