.

"ANTARA BLOG TERBAIK DI NATIONAL EDUCATIONAL BLOGGING SUMMIT 2011"


MORE THAN 3 MILLION HITS !

Statistik

SPSS - STATISTIK PENYELIDIKAN SECARA SANTAI

Pertanyaan: zahinothman@gmail.com



-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sila joint dan sign-in. Anda FOLLOWER kehormat drotspss...

Saya klik Follow dan BANGGA menjadi follower drotspss...

Wednesday, July 13, 2011

TAJUK 157:- CONFIDENTIALITY DROPBOX, SALMAH MY BERTANYA

Salmah MY said...




Dr,

Saya pun ada dengar ttg Dropbox, cuma kalau kita uploadkan semua bahan2 tesis dlm Dropbox, mcm mana pula isu confidentiality, ada juga rasa tak percaya kot bahan2 tadi diakses oleh Dropbox sendiri, apa pandangan Dr.

Anyway, saya baru terjumpa dgn blog Dr, tahniah & gembira saya lihat perkongsian & perkembangan kerjaya Dr., kalau saya tak salah Dr adakah bekas pensyarah matrikulasi saya di UPM dulu, ALL THE BEST!

Respon:

Selamat datang ke blog drotspss. Isu confidentiality adalah antara kritikan utama yang diterima oleh DB. Namun saya berpendapat, bukan DB sahaja, aplikasi lain yang berbentuk "cloud" pun hadapi kritikan yang sama. Ini tak terkecuali email juga begitu. 

Saya ambil jalan mudah. Ada beribu juta file yang terapung dalam DB, dan tesis anda adaah satu daripadanya. Bilangan ini meningkat setiap saat. Dari segi confidentiality, tesis bukanlah suatu yang perlu dibimbangkan. Kemungkinan tetap ada utk pihak lain mendapatkan tesis anda tetapi kejadian ini terlalu tipis. Ringkasnya, manfaat DB jauh lebih besar dari kebimbangan tersebut. 


Manfaatkan apa sahaja kemahiran dan perisian yang memudahkan anda menyiapkan tesis


Tqvm..... jika u adalah my ex-student matrikulasi.... please contact me thru my email....Siapa lagi yang nama "OT" sejak dulu. kini dan selamanya selain saya? Will wait 4 your email.

OT


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...