.

"ANTARA BLOG TERBAIK DI NATIONAL EDUCATIONAL BLOGGING SUMMIT 2011"


MORE THAN 3 MILLION HITS !

Statistik

SPSS - STATISTIK PENYELIDIKAN SECARA SANTAI

Pertanyaan: zahinothman@gmail.com



-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sila joint dan sign-in. Anda FOLLOWER kehormat drotspss...

Saya klik Follow dan BANGGA menjadi follower drotspss...

Thursday, November 13, 2014

Tajuk 687:Kajian PhD mesti berkaitan dasar kerajaan - barulah betul?

Ini pic dlm post ini aku ambil dari post FB "Nucky Thompson" yang menyenaraikan maksud originality yang secara tak lansung adalah contribution dan impact kajian PhD.


Makin lama makin banyak evident muncul yang menyokong saranan aku utk menggantikan "What is the research GAP" kepada "What else?" atau "What else need to be done?" sbg keperluan membuat kajian PhD.

Aku terbaca satu respon dari post aku akan gesaan supaya kajian master / PhD yang memohon biasiswa kerajaan mestilah berkaitan dasar-dasar dalam negara... maka spt biasa otak pentium aku ini mencari rasionalnya... maka aku nak tanya dua soalan basic.... ekoran gesaan kajian PG mestilah berkait dgn dasar itu dan ini...

1. Apakah aspek yang akan dikaji berkaitan dgn dasar tersebut ? Lazimnya tentulah berkaitan keberkesanan perlaksanaannya.

2. Apakah yang akan dilaporkan dalam thesis oleh PG jika kajiannya menunjukkan pelbagai kelemahan, pembaziran, ketidaktelusan, kejanggalan dll oleh pelbagai pihak yang terlibat dasar kerajaan yang dikaji?

3. Ada sesiapa nk kaji dasar pembangunan n kemajuan tanah di Cameron Highland?

Pic - bacalah apa yang tertulis dalam pic berikut sebagai antara asas wujudnya originality kajian PG, kot2lah tulisan Mat Salleh yg disenaraikn ini boleh memperkuatkan apa yang aku kupas selama ini....dan dalam senarai tersebut tiada pun disebut mengkaji dasar kerajaan.... tetapi dasar berkaitan dgn knowledge dalam bidang kajian

OT

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...