.

"ANTARA BLOG TERBAIK DI NATIONAL EDUCATIONAL BLOGGING SUMMIT 2011"


MORE THAN 3 MILLION HITS !

Statistik

SPSS - STATISTIK PENYELIDIKAN SECARA SANTAI

Pertanyaan: zahinothman@gmail.com



-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sila joint dan sign-in. Anda FOLLOWER kehormat drotspss...

Saya klik Follow dan BANGGA menjadi follower drotspss...

Friday, September 6, 2013

Tajuk 511: Double search Mendeley dan Bengkel di Accounting Research Institut UitM

Aku sedang memikirkan bagaimana utk membuat pencarian lebih effective dengan Mendeley. Aku try and error utk buat dua pencarian atau double search Mendeley. Memang tak ada perkataan double search tu....aku jer yang guna.  Ini memudahkan lagi pencarian jika ada banyak artikel.

Sebelum aku jelaskan apa itu double search....aku download beberapa pics bengkel tertutup di Accounting Research Institute Uitm Shah Alam......sudi2lah lihat rakan2 di Uitm tu.....



















Camner pencarian double search tu bro?

Katalah ko nak cari tajuk artikel yang ada perkataan "chemistry" yang di published dalam journal "Science Education" sahaja. Ko tak nak yang lain-lain....sebab ko nak fokus kepada 2 aspek itu sahaja...

Katakan ko ada senarai file berikut dalam Mendeley...sampai ratus2 artikel....




Mula2 ko pergi ke bahagian "Search" Mendeley....
1. klik Title: Chemistry.... 
2. klik Publication:"Science Education" 

Maka dalam Search tu akan tertulis dalam bentuk double search:

Title: Chemistry Publication: "Science Education"

Lihat contoh spt berikut dan ko akan terus dapat artikel yang berkenaan sahaja...iaitu artikel yang hanya ada tajuk Chemistry yang diterbitkan oleh Journal of Science Education sahaja !!

Inilah double search..... wpun mendeley tak guna perkataan tersebut.... saja jer aku reka !!






Selamat mencuba...

OT



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...