.

"ANTARA BLOG TERBAIK DI NATIONAL EDUCATIONAL BLOGGING SUMMIT 2011"


MORE THAN 3 MILLION HITS !

Statistik

SPSS - STATISTIK PENYELIDIKAN SECARA SANTAI

Pertanyaan: zahinothman@gmail.com



-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sila joint dan sign-in. Anda FOLLOWER kehormat drotspss...

Saya klik Follow dan BANGGA menjadi follower drotspss...

Friday, January 8, 2021

Tajuk 1805 - Extent your horizon of thinking..


Janganlah macam tu sayang.... pls extent your horizon of thinking..
1. Ramai yang mengerling aku bukan 'orang teknologi'. Aku tak layak berbicara pasal educational technology.
2. Jgn tak tahu.. tesis doctorate aku pasal teknologi (computer-animated instruction) yg aku dibangunkan sendiri 100% sepenuhnya, bukan main guna atau upah orang lain punya, atau main celup2 guna questionnaire, tak mainlah sayang...
3. Aku ada apps sendiri (OCRA - Organic Chemistry Reaction Mechanism) dgn GOLD awards 2, 3 butir, bersama mantan angel aku, Dr. Azraai Othman. Malah akupun ada gamification apps bernama Monsterlysis yang dibangunkan bersama UPSI.
4. Being practical sbg technology person, aku wujudkan blog, FB dan sekarang dgn Youtube Channel. Minah Salleh cakap, Walk-the-Talk... bukan Talk-n-Talk.
5. Im a practical educational technology person. Science education is my FoE (field of expert) dan educational technology is my FoI (Field of Interest).
6. Ni zaman IoT.. semua bidang adalah teknologi lah sayang. Teknologi bukan lagi milik seseorang, dan teknologi kini milik mereka yang creative, innovative... termasuk budak sekolah yg tak ada PhD dan tak pergi obersi pun boleh bina apps dan games yang lebih sofisticated dgn pelbagai element education berbanding dgn sebahagian so called expert di menara gading yang masih bermain dgn UTAUT, TAM dan gap ! Malah apps spt Google Classroom, Zoom, dan beribu2 lagi namanya bukan dibina oleh educational technologist di universitipun.
Ada soalan?
7. Terima kasih RMC UPM yang mengadakan sidang akhbar tersebut yang juga pertama di FPP, UPM.
8. Maaf, video ni tangkap muat jer... guna hp aku... ada suara latar yang excited aku masuk TV. Adoi. Ada satu lagi video TV3, pun sama juga... tak sempat nak minta rakaman asal.
OT




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...