.

"ANTARA BLOG TERBAIK DI NATIONAL EDUCATIONAL BLOGGING SUMMIT 2011"


MORE THAN 3 MILLION HITS !

Statistik

SPSS - STATISTIK PENYELIDIKAN SECARA SANTAI

Pertanyaan: zahinothman@gmail.com



-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sila joint dan sign-in. Anda FOLLOWER kehormat drotspss...

Saya klik Follow dan BANGGA menjadi follower drotspss...

Saturday, May 14, 2011

Sembang Santai 3: KATA-KATA ISTERI YG CAIRKAN HATI…

Ini pengalaman sendiri. Pengalaman yang telah menjadi guru hidup saya. Saya sentiasa belajar dari pengalaman sehinggalah akhir hayat. Kadang2 bila dah kahwin kita lupa ambil hati pasangan….cakappun tak seromantis dulu….main lepas jer….Saya belajar satu perkara dari isteri saya…. (tapi dia terpaksa belajar banyak perkara tentang statistik dari saya… he he)

Bila nak minta tolong, dia selalu guna perkataan:
Abang….can u do me a favour.... 
Boleh tak bang tolong tidurkan NINE sebab Putri nak siapkan marking project students…..

Cair hati wa lu tau….
Cairkan hati anak dengan Tutti Fruiti jer.... He he

Pagi tadi sambil saya drive ke UPM dan layan lagu Semalam di Malaysia nyayian Dlloyd (lagu untuk org tua macam saya), my wife call dan kata:
 “Abang…. Tuesday depan Wesak Day lah… cuti….Kita ambil mak dan ayah abang bawak diaorang gi KL ziarah pakcik dan makcik abang…k”

Perhh…cair lagi hati wa….bila isteri cadangkan bawa mak dan bapa mertuanya gi ziarah adik beradik sebelah saya sempena cuti. 

Saya pun kata “Yess…. Cantikk!....”

OT: Hati sapa akan cair hari ini…..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...