.

"ANTARA BLOG TERBAIK DI NATIONAL EDUCATIONAL BLOGGING SUMMIT 2011"


MORE THAN 3 MILLION HITS !

Statistik

SPSS - STATISTIK PENYELIDIKAN SECARA SANTAI

Pertanyaan: zahinothman@gmail.com



-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sila joint dan sign-in. Anda FOLLOWER kehormat drotspss...

Saya klik Follow dan BANGGA menjadi follower drotspss...

Tuesday, May 10, 2011

Rahsia 10.10.10 yang anda tidak tahu....

Tarikh 10.10.10 adalah tarikh keramat. Kenapa….. nak tahu ? Selain dari ramai yang kawin waktu tu… apa lagi yang anda semua ingat? Isteri? Tanya dia sure dia tak tahu… Sebab? Dia sedang layan  drama ASMARA 2…sambil buai baby NINE dalam rocking chair…..katanya saja tengok sambil buai NINE…. Ye ke?

Berbalik dari tarikh 10.10.10 tu. Tarikh ini keramat kerana saya tanpa didorong oleh sesiapa tetiba mendapat SERU untuk membuat blog sedang saya suka2 jer…. Suka2 jer? Ialah sebab saya sendiri tak tahu nak bina blog.... ikut jer template yang dah sedia ada. Tapi lama2 oklah.... sesapa nak belajar? 


Hari ini adalah 10.5.11 bermakna genap 6 BULAN saya menjadi BLOGGER… he he… saya pun tak sangka !! Diam tak diam dah 247 post saya tulis…. dengan lebih 1000 gambar....dan boleh jadi dua buku… dengan pengunjung now mencecah >17,000 !! Jika 30 hari x 6 bulan = 180 hari…. bermakna saya menulis lebih sekali dalam sehari…. Saya sendiripun tak percaya. Terima kasih pada Salis Sajidah, anak saya yang berkongsi minat sebagai blogger. Dia selalu ek dengan saya, blog dia lebih canggih wpun hanya ada tak sampai 10 follower.... hu hu. 


Saya paste kat sini print screen satu post tulisan blog Salis di storyofsai.blogspot.com. Mereka generasi baru yang berani berterus terang ! 


Salis 12 thn dah ada potensi jadi blogger....

Juga pada isteri yang selalu kehairanan "kenapalah suami aku ni nak jadi blogger"...tapi bila saya kata ada jemputan ke UMS kerana mereka baca blog saya..terus dia kata "nak ikut... nak ikut...." He he... tak sia2 juga kan !


Kena pandai mencuri utk menulis blog..... pandai curi2 masa menulis dan pandai curi hati isteri.....
Giler agaknya saya? Namun disudut hati, saya mendapat sesuatu yang anda semua mungkin tidak dapat merasakannya…..satu perasaan “terharu” dapat membantu siswazah yang sedang berjuang menyiapkan tesis…..lebih “terharu” lagi apabila berjaya menyelesaikan sedikit sebanyak kekusutan dan dilemma yang mereka hadapi. 


Ucapan terima kasih yang diberikan ibarat satu penghargaan bukan kepada saya, tetapi kepada ilmu yang diterima. Kini saya berkesempatan mengenali pelajar sisiwazah seluruh Malaysia, sesuatu yang tidak pernah saya impikan.... sehingga Sabah dan Sarawak.

Dan….blog ini akan menjadi bukti….jika saya tiada lagi di alam fana ini…..bahawa saya sangat menyayangi keluarga, anak2, isteri, ibubapa, pelajar2 saya dan anda semua....


Sat lagi kena peluk anak2 kejap..... dan selebihnya peluk isteri yang rasa cemburu kerana tiba2 dapat suami yang kononnya nak jadi blogger.... peluk sehinggalah lampu ditutup dan tirai berlabuh......utk laksanakan tangungjawab lain pula........ Selamat Malam...


OT - 10.5.10

1 comment:

  1. salam,

    dr, cerita yg sgt menarik... for your info, sy salah sorang follower dr yg selalu 'follow/baca'blog dr nih... n hope sy leh jadik cam dr gak, hihi...sentiasa bersemangat n very der helpful.. may god always bless u...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...